HEFOP
Kompetencia alap oktats a Katedrban
A projektet bemutat prezentci »
A projekt bemutatsa »
A projekt zr dokumentuma »
Iskolnk 2006-ban sikeres plyzatval 17.800.000 forint fejlesztsi forrst nyert el a Nemzeti Fejlesztsi Terv Humnerforrs Operatv Programjnak HEFOP/2005/3.1.3. "Felkszts a kompetencia alap oktatsra" cm plyzatn. ("Mi a kompetencia" - prezentci)
A 2006-ban indult 24 hnapos program sorn
- mintegy 5,5 milli forintot fordthattunk eszkzk, tbbek kztt laptopok, projektorok s digitlis tblk vsrlsra
- sor kerlt az intzmnyvezetsbl 2 f s a tantestlet tovbbi 6 tagjnak tovbbkpzsre
- valamennyi 9. osztlyos tanulnk a kzismereti rik egy rszn kompetenciaalap oktatsban rszesl
- A kompetenciafejleszts kiemelt terletei:
- a szvegrts-szvegalkots
- a matematikai logika
- az letplya pts
- az idegen nyelv
- s az info-kommunikcis technolgia
Mi tette szksgess a plyzat megrst? ("Kihvsok" - prezentci) Mirt j, hogy lhetnk a plyzat ltal nyjtott lehetsgekkel?
- Az EU integrci megkveteli a kpzett munkaert, s ez hatst gyakorol az oktatsra.
- A 9. vfolyamosok bemeneti mrsnek elemzse tkrzi a tanulink krben fellp leggyakoribb problmkat (motivlatlansg, nem hatkony tanulsi mdszerek, tanulsi kudarc, pszichs s szomatikus panaszok), melyek a rgi poroszos mdszerekkel, a zmben frontlis osztlymunkra ptve nem megoldhatk.
- A trvnyileg elrt kzismereti kzpiskolai tananyag mellett dikjainknak komoly szakmai (kzpfok informatikai s alkalmazott grafikusi) ismereteket is el kell sajttani. Mindkt szakma rohamosan fejldik. A tanulsi folyamat dikjaink szmra sem zrul le a tanulmnyok befejeztvel. Csak gy lesznek kpesek megllni helyket az letben, ha megtantjuk ket tanulni, ha kialaktjuk, illetve fejlesztjk azokat a kompetencikat, melyek segtik ket megszerzett ismereteik alkalmazsban, ha felksztjk ket az egsz leten t tart tanulsra.
Intzmnynk feladata, hogy a kzpontilag kifejlesztett programokat a helyi sajtossgokhoz s krnyezet ignyeihez igaztsa. Tennivalnk tovbb, hogy ms kzoktatsi intzmnyeket is hozzsegtsnk a program sorn ltrehozott j tartalmak s mdszerek megismershez. A velnk egyttmkd ltalnos iskolkat, felsoktatsi intzmnyeket tjkoztatjuk arrl, hogy miknt vlt be az j pedaggiai program. A kialakul prbeszd tapasztalatait felhasznljuk az eljvend tanvek oktat-nevelmunkjnak megtervezshez, sznvonalasabb ttelhez.